lördag 24 november 2007
Stor irritationskälla!
Trikåbyxa nr2
måndag 19 november 2007
Trikåbyxa
Har för övrigt pratat overlock med min mor, och som jag tolkade det fått tillåtelse att låna hennes maskin ett tag. =)
En produktiv dag i hemmet
Min väninna ringde idag: -Overallen du sydde till mig... Ånej, tänkte jag, du har sett hur många fel det är på den. -Den är jättebra, kan du sy en till, nån storlek större?
Puh, inget negativt. Men, jag hade ju lovar mig själv att inte sy fler sådana.
Jag sa att jag skulle tänka på saken, men jag tror att det lutar åt att jag gör en till, men måste inhandla tyg och blixtlås och sådant först.
Allt för lilla A!
söndag 18 november 2007
Test: Nåldyna
Hoppade runt bland olika blogga häromdan och hittade ett "mönster" på nåldyna hos Mitt lilla hus.
Blev iallafall sugen på att testa att göra en, så jag ritade och sen satte jag saxen i en gammal Ikea-kudde!
Det blev väl lite sådär eftersom jag varken har extra knappar eller garn hemma, ska införskaffa mig detta imorgon (allt finns hemma hos mamma)!
torsdag 15 november 2007
Overall nr 2
måndag 12 november 2007
Inte så mycket gjort på ett tag!
Ännu en anledning är att min kära mor packade in sig själv, mig och syrran i ett flyg till Stockholm i helgen. Detta var givetvis uppskattat och oj vad vi har hittat på saker!
I fredags rastade vi våra weekend-väskor från flyget och gick hela vägen till Gamla stan där vårt hotel låg. När vi anlände till hotellet var klockan strax innan nio på morgonen (har jag för mig). Sen rastade vi oss själva till klockan fem, in i duschen och sen iväg till Hamburger Börs för att kolla in en ganska så vild Nanne. Vi åt gott och sen blev jag och mamma så trötta att vi nickade till lite i väntan på att klockan skulle slå Nanne, vår kypare tyckte att detta var väldigt roligt, men det bjöd vi så gärna på. Sen sov kvällströtta jag väldigt gott, fram till sju och vaknade med tanken på att soffan nog hade varit en bättre sovplats än extrasängen..
Vi åt en ruskigt god frukostbuffé med pannkakor som avslutning, kan det bli bättre? Lite innan tio bar det iväg ut på shopingtur igen och klockan hann plinga fem innan vi var tillbaka på hotellet, men bara för att dumpa våra fynd, för alla måste väl äta? Maten intogs på Movitz källare tror jag det hette. Kvällen blev tidig och de andra två snarkade strax efter nio (som vi brukar göra hemma :) )
Vaknade på söndagmorgonen och ångrade att jag inte sovit på soffan..., åt underbar frukostbuffè igen. Sen orkade vi inte mer utan gick och vilade oss ett par timmar till. Sen började resan hem.
Helgen har varit rolig och vi har sett många trevliga saker, och jag har tom lärt mig något.
Blev omsprungna av väldigt många som var väldigt många år äldre än oss.
Som sagt, trevligt att hälsa på men jag skulle aldrig vilja byta!
Tacka vet jag min lilla håla i Småland.
Väl hemma, så kom magsjukan. Mer säger jag ej om detta!
fredag 2 november 2007
Overall
Omlottröja nr2
torsdag 1 november 2007
Body och sparkbyxa
Ottobre Design (model 1 & 6 5/06)
Namnlappen sitter mitt bak.