fredag 18 juli 2008

Utmanad!

Det må vara så att jag inte uppdaterat bloggen på länge men
jag försöker iallafalla se om någon komenterat hos mig
och vad som händer på andras bloggar.
Nu har jag fått en utmaning av Tisa.

Först reglerna:
Svara på alla frågor.Välj ut 4 personer som du vill ska svara och
utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1. Alldeles strax bär det av till jobbet.
2. Byta lakan i sägen.
3. Sortera tvätt och sedan tvätta.
4. Kolla med en person hur det gick på dennes date igår.
(Nyfiken i en strut)!
5. Lägga mig tidigt eller gå ut med kompisar, velar fortfarande!

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag var bara 12 år på den tiden så vid just denna tiden satt
jag nog framför videon och tittade på "Från A till Ö",
Hedvig med den långa näsan var underbar!
Annars gick jag väl på Laganskolan, hade sommarlov och
lekte eller "var" med dåvarande bästa kompisen.

Ställen du bott på?
Ja, det var enkelt!
I den lilla byn där jag är uppväxt,
mitt i centrum på 2:a våningen och
tro det eller ej,
jag flyttade en våning upp i samma hus!
Där bor jag nu.
Endast i och kring Ljungby i Småland.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Köpa hus! Stort hus, fint hus. Eller varför inte bygga nytt?
I detta hus ska det finnas "Smarta hem" eller vad det kallades,
med en panel där man täänder och släcker ALLA lampor på en gång!
2. Jobba mindre och ha mer roligt och givetvis sy mer.
3. Skänka en hel del till Kattkommando Syd,
en av våra katter kommer i princip därifrån.
4. Anlita städerska, jag menar hur kul är det att städa?
5. Nu blir det svårt, kanske att jag skulle köpa några märkeskläder,
för första gången i mitt liv!
Eller en riktigt lång och härlig semester!

Jag skickar utmaningen vidare till:
[M]an [M]ade, Blomma åker vagn, Inna skapar
och Klockarbarn.
Sen håller jag tummarna för att alla inte redan fått utmaningen!

onsdag 2 juli 2008

Min balkong!

Egentligen har jag inte tagit paus i bloggandet,
det går bara lite trögt nu.
Vet inte riktigt vad jag ska sy,
och de tillklippta skötväskorna känns inte så roliga just nu.

Har semester, så jag njuter lite utav de få dagar som är kvar.
Idag så är huvudet tungt och näsan rinner,
d.v.s inget känns kul idag.



Fotade lite på min lilla balkong som blivit ännu mindre p.g.a
alla växter som är överallt!
Men de gör mig lite gladare och det är trevligt med ett
grönt "rum" när man bor mitt inne i stan
(jag är uppväxt på landet,
så för mig är detta stan trots att hålan är liten!).



Här finns tomater, bönor, massvis med blommor
(som förhoppningsvis kommer att blomma), en liten en,
basilica, persilja, mynta, chilipeppar och en växt jag
inte vet vad det är!
Fick den av en arbetskamrat som inte heller vet, men
"svärmor" tror det är gurka.



Jag har hönsnät runt balkongen för att även mina katter
ska kunna vara ute lite, det är faktiskt trevligare än det låter,
för många av mina blommor är klättrande så de ger sig upp i nätet.



Ska försöka komma med något nytt sytt snart.
Ha tålamod!