
Nu kommer en liten förklaring till varför det
varit allt för lugnt på bloggen sen början på november.
Jag har nämligen pysslat med annat på mina lediga dagar!
Köket har varit fyllt till bristningsgränsen!
Jag fick till och med ta hjälp av frysen på jobbet,
för att få plats med alla mina bröd.
Först ut på listan stod hemkokt
glögg som jag
tappade på flaska köpt på Ikea.

Sen bakade jag Chocolate Chips Cookies tills det
nästan ramlade av köksbordet.

Detta packades lite fint.
Näst på tur stod
Wienernougat som jag hällde i knäckformar
och la i strutar av julklappspapper.

Sen kokade jag marmelad, som var meningen att
vara lättsockrad så att även diabetikerna
i familjen kunde äta,
men det blev till slut bara marmelad,
för det ville inte bete sig som marmelad ska
när det var lite socker i den.
"Mumsbitar" fanns också med,
ljust torkat bröd med smält choklad, nötter och russin.

Askarna är vikta av tjockt färgat papper och
julklappspapper som lock.
Sedan hade jag med lite som jag inte fångat på
egna bilder;
Grovt rågbröd med nötter i,
Glöggtryffel och Kardemummaskorpor.

Sammanlagt har jag pysslat till 7 st sådana här korgar
men 2 st är ännu inte levererade,
de ska till Skåne och sambons familj.

Alla får kort där det står vad var sak innehåller,
min familj fick även små rim
och minnen från min barndom.
Min moster tackade med dessa ord;
"Nu har jag låtit smaka,av allt det du baka.En smakupplevelse jag sent ska glömma,en skatt har kommit fram ur sin gömma.Nu är betyget satt,och magen är definitivt inte platt.Tusen tack för denna klapp,en superfemma jag nu satt :)"
Antar att hon skulle rimma tillbaka!
Jag blev glad över detta sms och det kändes som
att allt mitt slit iallafall blev uppskattat av de flesta.