måndag 22 mars 2010

Hundtäcke



Vi hade äran att ha den underbara rottweilern Trix
hos oss i två veckor.

Detta var väldigt kalla veckor och folk får såga vad de vill,
även stora hundar behöver täcke när det är kallt.



Med hjälp av denna sida så sydde jag ett täcke till henne,
jag använde fleece och jeanstyg.
Passformen blev inte perfekt, men det fyllde sin funktion.

Julklapp...i mars

Ja, tiden bara försvinner...

Min morbror är bosatt i Managua, Nicaragua i Centralamerika,
så till honom kan man inte ge så tunga julklappar.
Jag grubblade lite och kom fram till att alla har nytta av grytlappar,
så han fick ett par a´la Sica.