
Jag har just kommit hem från ett besök i paradiset!
I förmiddags styrde jag kosan mot de öppna vidderna i Skåne,
för att besöka lagerförsäljningen på
JoNic.
20% rabatt (exkl. moms) på allt.

Muddar för 6:-/m! (Svart mudd 59:-/m)
Vet inte vad de andra tygerna heter, stretch är det i alla fall.
Det blå 10:-/m.

Lite tyg till ett kommande vuxenprojekt,
vågar inte beskriva det ännu!

Och lite sköna trikå-tyger.
Sammanlagt, med moms inräknat,
kostade det runt 550:-
Och då är det över 20 meter tyg (med mudden)!
Jag käkade middag på Frasses och kom på att vi sett en skylt
med Gittes tygkälla när vi körde till Åhus sist,
och tänkte göra ett besök på denna "lilla lokala tyghandel".
Jag fick mig en stor knäpp på näsan när jag steg in i
Gittes.
-Jag har aldrig sett så mycket tyg på en och samma gång
och kunde inte tänka mig att finna allt här,
sa jag lite försiktigt när jag stod i kassan.
-Inte? Vi är en stor butik och vi finns ju på internet och allt,
säger biträdet och ger mig ett kort.
Pinsamt!
Men nu när jag går in på deras sida,
så har jag faktiskt sett och besökt den innan.
Lönen kommer först till mig imorgon,
så det blev inte så mycket handlat på Gittes.
En riktigt söt trikå med nallar och nappflaskor mm.

En grön trikå och två underbara flanell-tyger.
Det var otroligt stort och det var (ursäkta)
helt jävla smockfullt med tyger!
Och allt sorterat i färger,
gult, orange, rött, blått, turkos, blått grönt
och sådant som matchade.
Jag är imponerad!
Efter att allt är uppackat,
har jag lyckats fylla mitt förråd till bredden!

Jag tackar så hemskt mycket för den underbara
servicen och vänligheten de i båda butikerna.
Denna veckans enda lediga dag var helt klart värd
att spendera i Skåne.
Hälsade även på sambons farmor på vägen hem,
fick hemgjort äppelmos med mjölk så jag skulle orka
köra den långa vägen hem.
Helt enkelt en underbar dag!
Tack och hej.