På julafton fick jag med mig en bok hem,
"Väskor väskor" av Dorothy Wood.
Min mor sa att jag fick låna den och pekade samtidigt ut
en modell hon tyckte var fin.
Kan inte vara så att hon vill jag ska sy en till henne?
I vilket fall, så är det "svärmor" (sambon och jag är ej gifta)
som ska få denna då hon fyller år snart.

Tyget kommer från Ikea, Patricia 49:-/m.
Väskan har en fickremsa som löper hela vägen runt,
praktiskt att ha småprylar i,
kanske inte just saxar, men solglasögon m.m.

Samma tyg används även som foder i väskan.

Snurrigt värre!
Detta behövs:(bilden är dålig här men klickar du på den blir det bättre)

Grovt bomullstyg 90 cm på 150 bredd
Vlieselin 46 cm på 90 bredd
Sytråd som matchar tyg och band
Avvikande färg på ripsband, 2 m 2,5 cm brett
Matchande ripsband, 2 m 1,5 cm brett
Plasthandtag 2 st 14 cm i basen (U-formade)
(Då det var så mycket rörelse i tyget valde jag svart
på båda banden.
Hittade ingen lokal handel som hade denna
typ av handtag så det blev runda i bambu).
Klipp två bitar av tyget 34 x 91 cm och en
bit vlieselin med samma mått till väskan.
Klipp en bit tyg 20 x 91 cm till fickan.
Klipp två bitar av tyget 15 x 35 cm och en
bit vlieselin med samma mått till botten.
Säg bara till om mer beskrivning önskas.