tisdag 30 oktober 2007

Morgondagen är räddad!

Har idag klippt till en ny uppsättning baby-plagg, samma mönster som innan bara annat tyg. Så förutom tvättandet som är plannerat imorgon blir det troligtvis även lite knåpande.
Det kommer att bli en body i bomull (Ikea), omlottröja och sparkbyxa (mammas gömmor). Är inte riktigt lika frälst av tyget nu som jag var när jag hittade det, men jag tror nog att det ska kunna bli bra ändå. Dock inte som ett helt set då bodyn är pluttig och omlottröjan randig.

Och ni som nu tänker att "Hallå, vänninan fick barn för tre veckor sen, är inte storlek 50 lite litet?" Jo, men jag syr lite till mig själv. Kan vara kul att ha en liten garderob färdig när det någon gång i framtiden blir dags för storken att besöka familjen!

Har funderat lite på att införskaffa en overlock, men har noll koll på vad som är bra, prisvärt osv. Har tittat lite i smyg på en Husqvarna Huskylock 901, den känns lite lagom till en
hobby-pysslare som jag.
Sambon (som för övrigt inte förstår vad det kan vara för skoj med att sy, eller vad det är för skillnad på maskin och maskin), kom ändå med ett ganska bra argument till att inte köpa en...just nu. Vänta till nyår, och se om du fortfarade tycker att det är lika kul att sy.
Han tyckte också att jag skulle kolla med min kära mor om inte jag får låna hennes ett tag och känna efter, den används ändå ganska så sällan för tillfället. Så jag hoppas att hon (mamma) inte hinner läsa detta innan jag frågat, känns lite obekvämt att fråga då jag själv troligtvis aldrig skulle få för mig att låna ut min Victoria!

Inga kommentarer: