lördag 2 februari 2008

Förklädesklänning



Mönstret är hittat i Ottobre Design, model 3 1/08.
Tyget kommer från en lokal tyghandel och
passpoal-bandet kommer från Stoff & Stil.



Klänningen blev lite kort, gjorde en miss med overlocken,
så latheten gjorde att jag tog till saxen för att klippa bort sömmen.
Detta resulterade i att jag gjorde en miss med saxen.
Det blev ett jack i tyget och jag fick minska längden med ca 4cm.
Som ni kanske märkt vid detta lagret är jag mycket lat,
och hatara att använda sprättaren!

Inga kommentarer: