onsdag 6 februari 2008

Overaller till pojkar



Här kommer hälften av det jag pysslat med den senaste tiden,
ett tag så hände det inte så mycket här på bloggen.

Anledningen var att jag hade 6 overaller tillklippta och de
flesta nästan helt ihopsydda.

Men så var det ju det där paketet från Stoff och stil som
aldrig tycktes vilja dyka upp.
I slutet på förra veckan hittade det dock till utlämningsstället.


Str 56. <---------------- Str 62. ----------------> Str 68.

Jag älskar att sy, men har inte energi till det alla dagar,
så just nu finns det "bara" tre overaller som är klara.
Ännu en är nästan klar och resterande två ligger bara tillklippta.

Samtliga overaller ska för övrigt (för hoppningsvis) säljas
på en marknad i mars,
om inte kommer de hamna på försäljning någonstans på nätet.

4 kommentarer:

Ceci sa...

Snygga! och visst är det praktiskt att sy flera likadana modeller samtidigt, då behöver man inte tänka så mycket tillslut =)

Sica sa...

Sant, det går mycket fortare när man gör samma steg på alla och sen fortsätter med nästa steg.

Linda/Inna sa...

Jättefina! Du börjar väl nästan vara expert på att sy overaller vid det här laget? :-) lycka till med marknadsförsäljningen!

Sica sa...

Hehe, ja det har ju blivit ett par stycken nu! Men ännu blir de inte helt perfekta tyvärr, man hittar ju alltig något man kunde gjort bättre.