måndag 4 augusti 2008

En dålig bloggare...

...är vad jag blivit nu i sommar,
har egentligen inte sytt så mycket heller.
Bara njutit av det fina vädret och jobbat.

Här kommer iallafall ett lite udda projekt!
En kär vän till mig pluggar i Lund,
och de har en konstig tradition att byta "kroppsdelar"
på sina overaller.
Färgerna talar om vilken utbildning man går.

Det finns visst regler för vad man ska göra för att få en viss
del av overallen, minns inte vad det var,
mer än kragen!
Jag är glad att jag slapp sy dit en krage,
både på grund av att det kan tänkas vara komplicerat och
för att jag hade behövt tänka på vad han gjort för att få den!



Tyvärr fångade jag inte detta projekt innan jag började,
men det var bara tyglappat kändes det som.
Det enda jag tänkte på var vad sjutton jag hade gett mig in i!
Men resultatet är helt okej för min del,
ärmar och ben är så gott som lika långa!
Fick även äran att sy fast lite nollnings-märken m.m.

Inga kommentarer: