torsdag 14 augusti 2008

Släkt-Kalaskläder!

När jag skulle börja sy det förra linnet fick
jag med mig en tygbit från mamma,
hon tyckte det kunde bli fint till ett nytt linne.
Jag vet inte jag,
det känns lite "hippie" och inte alls jag.

Jag sydde iallafall linnet,
nr 3 i Ottobre Design Woman Vår/Sommar 2008,
med tankarna att tycker inte jag om det så
gör säkert någon av mina vänner det.



Mönstret till kjolen fick jag låna av en arbetskamrat
och jag minns tyvärr inte vad det hette.



Linne tyget till kjolen är svart/grått,
det sysns dock dåligt på bilderna.
Detta är inhandlat i en lokal tyghandel
och det mönstrade kommer som sagt från mors gömmor.

Denna gång så ändrade jag halterneck-delen på linnet,
istället för att knyta i nacken
minskade jag och sydde ihop ändarna.
Jag sydde även in linnet mer än det förra,
men frykantseffekten kvarstod!



Fyrkant eller ej så är jag nöjd med resultatet,
MEN
jag kommer bara använda linnet på släktträffen
sen får det flytta till någon annans garderob!



Kjolen är jag störtförtjust i,
Kerstin, tack så mycket för mönstret,
och för att du gav mig en spark i baken!

Inga kommentarer: