Tänka sig att det kunde vara så roligt att sticka!
Och att kan gå fort även för en nybörjare.
Har inte stickat sen högstadiet och det är ju..åtta år sedan,
eller nu ljög jag,
började sticka en halsduk för ett år sedan men den ligger
påbörjad i en låda..
I vilket fall,
jag har tittat runt lite på olika bloggar och det
är väldigt många av er som tar till stickorna.
Så jag tänkte att det MÅSTE ju vara roligt ändå.
Jag traskade ner till butiken med handarbete,
och sa att jag ville ha ett enkelt mönster på en mössa eller så.
När jag väl börjat rullade det bara på,
men sen skulle jag slätsticka, det gick ganska bra.
MEN, sen så stod det bara massa X och förkortningar
och jag tänkte HJÄLP! Fattade ingenting..
Jag slängde ut en fråga på bloggen och snälla
Caroline förklarade (väldigt enkelt när man väl förstår!)
Jag köpte garnet måndag strax innan 15.00,
och hade stickar färdigt tisdag 11.00
och gick ner till butiken igen för att köpa mer garn samt
be om hjälp att virka ihop så det blev en mössa.
Ägaren var imponerad av att jag redan gjort den färdig.
(Stickade så jag fick en blåsa på pekfingret!)

Tisdag kväll var nästa mössa "färdig",
hade dock ingen virknål hemma så jag kunde få ihop den.

När vi var på Gran Canaria så fick jag damp,
(som min kära sambo kallar det när jag är rastlös
och har kli i fingrarna).
Jag gick över till våra snälla norska grannar och frågade
om de visste någon butik med garn eller annat pyssel,
och dagen därpå ledde norskan mig till
Kinesiske Gavebutikken (?) en gåvobutik.
Den hette alltså så.
Vi hittade garn och frågade efter stickepinner och snurrade
på våra händer i ett försök att luftsticka!
Jodå, små söta pinnar hade de,
kan väl varit st 2 eller nåt sånt och ganska grovt garn!

Jag stickade färdigt en mössa och påbörjade en till
som jag sedan blev klar med på planet,
lyckades nämligen få med det i handbagaget utan att
de tog stickorna ifrån mig.
Tanterna bakom oss tittade avundsjukt på när jag stickade
:D

Och att kan gå fort även för en nybörjare.
Har inte stickat sen högstadiet och det är ju..åtta år sedan,
eller nu ljög jag,
började sticka en halsduk för ett år sedan men den ligger
påbörjad i en låda..
I vilket fall,
jag har tittat runt lite på olika bloggar och det
är väldigt många av er som tar till stickorna.
Så jag tänkte att det MÅSTE ju vara roligt ändå.
Jag traskade ner till butiken med handarbete,
och sa att jag ville ha ett enkelt mönster på en mössa eller så.
När jag väl börjat rullade det bara på,
men sen skulle jag slätsticka, det gick ganska bra.
MEN, sen så stod det bara massa X och förkortningar
och jag tänkte HJÄLP! Fattade ingenting..
Jag slängde ut en fråga på bloggen och snälla
Caroline förklarade (väldigt enkelt när man väl förstår!)
Jag köpte garnet måndag strax innan 15.00,
och hade stickar färdigt tisdag 11.00
och gick ner till butiken igen för att köpa mer garn samt
be om hjälp att virka ihop så det blev en mössa.
Ägaren var imponerad av att jag redan gjort den färdig.
(Stickade så jag fick en blåsa på pekfingret!)
Tisdag kväll var nästa mössa "färdig",
hade dock ingen virknål hemma så jag kunde få ihop den.
När vi var på Gran Canaria så fick jag damp,
(som min kära sambo kallar det när jag är rastlös
och har kli i fingrarna).
Jag gick över till våra snälla norska grannar och frågade
om de visste någon butik med garn eller annat pyssel,
och dagen därpå ledde norskan mig till
Kinesiske Gavebutikken (?) en gåvobutik.
Den hette alltså så.
Vi hittade garn och frågade efter stickepinner och snurrade
på våra händer i ett försök att luftsticka!
Jodå, små söta pinnar hade de,
kan väl varit st 2 eller nåt sånt och ganska grovt garn!
Jag stickade färdigt en mössa och påbörjade en till
som jag sedan blev klar med på planet,
lyckades nämligen få med det i handbagaget utan att
de tog stickorna ifrån mig.
Tanterna bakom oss tittade avundsjukt på när jag stickade
:D

