tisdag 4 december 2007

Shoppingbag/Tygpåse

Kollade in olika bloggar och hittade in till Klockarbarn,
hon hade gjort en fin tygpåse som hon hittat här.
Nya saker är ju kul, så jag gjorde mig en egen.

Jag har dock ett problem, jag är urusel på engelska!
Påsen är helt okej,
men jag tänkte göra beskrivningen, för hoppningsvis, lite enklare.
Ber om ursäkt för smygreklamen ;)
Texten ligger under tillhörande bild/bilder.


1. Ta en vanlig plastpåse från din lilla hög (som jag gissar att du har där hemma!),
klipp av botten och övre delen av handtagen.



2. Klipp sedan påsen itu, så du har ena "framsidan". Andra halvan kan du kasta.


3. Vik det du har kvar av påsen till hälften,
och nåla fast den på det tyg du valt.
Du behöver två delar av yttertyget och två av fodret.


4. (Här kom mitt fel,
men jag är nöjd ändå så vi nämner inte vad det är!)
Sy samman "U-delen" yttertyg med fodertyg, räta mot räta.

Detta är delarna du nu ska ha.


5. Sy ihop handtagens överdelar, yttertyget räta mot räta, och fodret räta mot räta.


Såhär ser det nu ut när det är vänt på rätt håll.


6. Sy ihop handtagens yttersidor (yttertyg med foder).


7. Vänd tygerna så att yttertygerna ligger räta mot räta, detsamma gäller fodertyget. Sy kanterna.


8. Vik handtagen dubbelt så att fodertyget ligger i mitten.
Sy en liten söm, så att handtagen håller samman utan att dela sig.


9. Vik in längs långsidan så att påsen blir "rak".


10. Sy ihop utsidans botten.
Vänd påsen utochin och sy en söm som gömmer
sömmen du gjorde på utsidan.


Nu har du en färdig påse, bara ut och handla :)

Inga kommentarer: