4. (Här kom mitt fel,
men jag är nöjd ändå så vi nämner inte vad det är!)
Sy samman "U-delen" yttertyg med fodertyg, räta mot räta.
Detta är delarna du nu ska ha.
5. Sy ihop handtagens överdelar, yttertyget räta mot räta, och fodret räta mot räta.
Såhär ser det nu ut när det är vänt på rätt håll.
6. Sy ihop handtagens yttersidor (yttertyg med foder).
7. Vänd tygerna så att yttertygerna ligger räta mot räta, detsamma gäller fodertyget. Sy kanterna.
8. Vik handtagen dubbelt så att fodertyget ligger i mitten.
Sy en liten söm, så att handtagen håller samman utan att dela sig.
9. Vik in längs långsidan så att påsen blir "rak".
10. Sy ihop utsidans botten.
Vänd påsen utochin och sy en söm som gömmer
sömmen du gjorde på utsidan.
Nu har du en färdig påse, bara ut och handla :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar