onsdag 26 december 2007

Vantar till baby

Hade klippt till en massa bitar som skulle bli
vantar till baby, både till A och till bordet i mars.



Hade till och med klippt dem i två olika storlekar,
0-6 månader, 6-12 månader eller något sådant.
Det underliga var bara att jag i slutändan hade 4 storlekar,
måste glömt bort sömsmånen på en del!

Ett par vantar slängde jag, då de inte ens hade passat till en docka!
Men resten tycker jag blev ganska bra ändå.



De är upplagda på olika vis, några är i trikå med fleece som foder,
andra i fleece med trikå, bomull med trikå och så finns det
trikå med trikå!
Alla är givetvis vändbara, men den tänkta utsidan är snyggast!
(Vändhålet måste ju sys igen, och att sy för hand är inte min grej!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina vantar.